|
Програма “Фармація-2005”ПроектВпервые за 15 лет, более того, впервые в истории независимой Украины фармацевтической общественности страны предстоит собраться, чтобы разобраться в многочисленных проблемах отрасли. 6–9 сентября в Харькове состоится V Национальный съезд фармацевтов Украины. Каковы будут результаты съезда, насколько продуманными и взвешенными будут его решения — все это зависит не только от делегатов, приехавших в Харьков. Участниками съезда являются абсолютно все работники фармации страны. Именно их надежды и тревоги представят на съезде делегаты. Кроме того, любой провизор и фармацевт может принять участие в подготовке эпохального документа! Дело в том, что на съезде планируется принять программу “Фармация-2005”, в которой будут определены основные направления дальнейшего развития фармацевтического сектора. Публикуя проект программы, мы надеемся, что все, кому не безразлично будущее отечественной фармации, активно подключатся к обсуждению документа. Свои дополнения и предложения присылайте по адресу: 310002, г. Харьков-2, ул. Пушкинская, 53 ВступПрограмою розвитку суспільства України, зокрема “Україна-2010”, передбачено подальше входження нашої країни до світової спільноти, що спричинятиме принципові зрушення в усіх сферах життя: політичній, соціально-економічній, інформаційній, культурній. Програма визначає місце і роль України в її геополітичному та геоекономічному оточенні, висвітлює основні тенденції її розвитку. Сценарії розвитку подій у суспільстві та соціально-економічні процеси, які визначать мету Програми, залежать від спрямованості розвитку окремих галузевих програм та фармацевтичного сектора України зокрема. Програма “Фармація-2005” є логічним продовженням на галузевому рівні Програми “Україна-2010”, що розглядається як основа для опрацювання формули національної ідеї відродження України, або ідеї національного прогресу — загальновизнаної суспільством системи ідей, пріоритетів і завдань. В основу Програми “Фармація-2005” покладені принципи рівності, солідарності та фахової етики. Реформи суспільства повинні бути чітко спрямовані на поліпшення здоров’я громадян України. Такі норми закладені Конституцією України, рекомендаціями ВООЗ та визнані у багатьох країнах світу. Після закінчення етапу реформування фармацевтичного сектора в умовах суттєвих економічних та політичних змін треба врахувати позитивний власний досвід та світові вимоги щодо гармонізації нормативно-правової бази, яка регулює цей сектор, створює підстави для саморозвитку галузі. Обгрунтування програмиПринципові зміни у суспільстві України, що відбулися в 90-х роках ХХ сторіччя, обумовили необхідність розробки нових програм подальшого розвитку всіх сфер життєдіяльності України, зокрема Програми “Фармація-2005”. Одним з пріоритетних завдань, які постають перед незалежною Україною на порозі нового тисячоліття, є розбудова системи охорони здоров’я на рівні світових взірців з урахуванням історичних, етнічних, географічних особливостей нашої держави. Важливість цієї проблеми незаперечна: здоров’я нації є запорукою розвитку і процвітання країни. Великого значення у цьому аспекті набуває розвиток фармацевтичної галузі, яка належить до найбільш соціально значущих напрямків економіки України. Від стану справ у цій галузі значною мірою залежать можливості держави у підтриманні здоров’я населення та зміцненні своєї економічної незалежності України. Державна політика з регулювання фармацевтичного сектору, зокрема, з медикаментозного забезпечення населення України полягає, в першу чергу, у створенні нових вітчизняних життєво необхідних лікарських засобів, оптимізації фармацевтичного ринку, удосконаленні систем управління в фармації у відповідності зі стандартами ЄС, підвищенні ефективності діяльності аптечних закладів, забезпеченні галузі висококваліфікованими кадрами, організації вітчизняного промислового виробництва лікарських засобів на засадах належної виробничої практики. Недостатній рівень забезпечення населення України якісними ліками за доступними цінами ставить проблему розвитку національної фармацевтичної індустрії у ряд найважливіших державних проблем. Хіміко-фармацевтичне виробництво — один з найперспективніших напрямків діяльності людини, що обумовлено життєвою необхідністю продукції цієї галузі для всіх верств населення. Фармацевтична промисловість в змозі забезпечити найшвидшу віддачу і повернути у бюджет втричі більше коштів, ніж було вкладено у її розвиток. У всьому світі виробництво фармацевтичних препаратів є одним з найрентабельніших напрямків діяльності держави. Потрібно сказати, що в Україні навіть у найтяжчі періоди, не припинялася робота зі створення і впровадження нових лікарських засобів. В період переходу до ринкової економіки фармацевтичній промисловості вдалося не лише зупинити падіння виробництва, але й поступово розширити номенклатуру, обсяги випуску і реалізації лікарських засобів, довівши конкурентоспроможність своєї продукції на ринку, де панує засилля імпортних препаратів. Це надає впевненості у перспективах відродження і розвитку вітчизняної фармації. Основні положення Програми грунтуються на Законі України “Основи законодавства України про охорону здоров’я”, Законі України “Про лікарські засоби” та цілому ряду підзаконних нормативних актів. Використання засад ЄС у практиці державного регулювання фармацевтичного сектора сприятиме прискоренню інтегрування України до Європейського ринку, підвищенню якості та конкурентоспроможності української продукції, що знайшло своє відображення у постановах Кабінету Міністрів України від 19.03.97 р. № 244 “Про заходи з поетапного впровадження в Україні вимог директив Європейського Союзу, санітарних, екологічних, ветеринарних, фітосанітарних норм, міжнародних і європейських стандартів”, Указі Президента України “Про затвердження Стратегії інтеграції України до Європейського Союзу” від 11.06.98 р. та постанові Кабінету Міністрів України № 852 від 12.06.98 р. “Про затвердження механізму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу”. Мета програмиМетою Програми є забезпечення комплексного гармонійного розвитку всіх складових фармацевтичного сектору України з поступовою інтеграцією до світового співтовариства шляхом визначення пріоритетів і конкретних завдань, співставлення їх з наявними матеріальними, фінансовими, технічними, інтелектуальними та іншими ресурсами держави і галузі, визначення оптимальних політико-правових та інших умов їх виконання. Основні напрямки програми:
Очікувані результатиРозвиток фармацевтичної галузі України на рівні світових взірців. Оптимізація медикаментозного забезпечення населення України. Удосконалення підготовки фармацевтичних кадрів, зміцнення виробничого сектору гармонізація законодавчої бази і структур управління фармацією до норм ЄС. Головний координатор Програми
— Розділ 1
|
Програмні завдання по пріоритетним напрямкам | Залучені організації | ||||||||||||
1. Базова фармацевтична освіта | |||||||||||||
|
Міністерство охорони здоров'я, Міністерство освіти |
||||||||||||
2. Післядипломна освіта | |||||||||||||
|
Міністерство охорони здоров'я, Міністерство освіти |
||||||||||||
3. Відповідність вищої освіти вимогам галузі | |||||||||||||
|
Міністерство охорони здоров'я, Міністерство освіти, Міністерство праці і соціальної політики |
Перспективи “виживання” вітчизняної хіміко-фармацевтичної промисловості залежать від її здатності за недовгий термін вирішити ряд взаємопов’язаних завдань, серед яких основними є: освоєння сучасних технологій і способів досягнення високої якості препаратів, технічне забезпечення впровадження сучасних технологій, виробництво лікарських засобів у відповідності з нормами ЄС.
Програмні завдання по пріоритетним напрямкам | Залучені організації | ||||||||||||
1. Забезпечення відповідності промислового виробництва лікарських засобів вимогам стандартів ЄС | |||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчу-вання, лікарських засобів та виробів медичного призначення |
||||||||||||
2. Освоєння вітчизняного виробництва субстанцій лікарських препаратів | |||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром, Міністерство сільського господарства і тваринництва, Міністерство хімічної продукції, Міністерство нафтопереробної промисловості |
||||||||||||
3. Технічне переозброєння галузі | |||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром |
||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром |
||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром |
||||||||||||
4. Оновлення асортименту вітчизняних лікарських препаратів | |||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром, НДІ, ВУЗи, хіміко-фармацевтичні підприємства | ||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення, Інноваційні фонди |
||||||||||||
5. Підтримка вітчизняного виробника | |||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром, Міністерство юстиції |
||||||||||||
6. Багатопланова маркетингова діяльність | |||||||||||||
|
МОЗ України, Міністерство економіки України, Kоммедбіопром, Фармацевтичні підприємства, організації, фірми, маркетингові служби керівних структур |
||||||||||||
7. Інтеграція виробничого, комерційного, фінансового і наукового потенціалу галузі | |||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром, Міністерство освіти |
Сучасний етап розвитку охорони здоров’я в Україні, що характеризується ростом виробництва лікарських засобів і використанням для їх виробництва імпортних субстанцій, висуває більш високі вимоги до їх якості і вимагає удосконалення служби їх контролю.
Забезпечення відповідної якості лікарських засобів залежить від правильної організації контролю, його ефективності, а також від рівня вимог, закладених в нормативно-технічну документацію, та методів аналізу, що використовуються.
Програмні завдання по пріоритетним напрямкам | Залучені організації | ||||||||||
1. Розробка пропозицій про вдосконалення законодавчої та нормативної бази з контролю якості лікарських засобів та продуктів харчування | |||||||||||
|
МОЗ України, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення, Міністерство юстиції |
||||||||||
2. Удосконалення державної системи контролю якості лікарських засобів і продуктів харчування | |||||||||||
|
МОЗ України, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення, Міністерство юстиції, Державний Митний комітет |
||||||||||
3. Гармонізація системи клінічної апробації лікарських засобів | |||||||||||
|
МОЗ України, Державний науково-експертний центр лікарських засобів |
Забезпечення економічної доступності, належного призначення та використання якісних лікарських засобів є невід’ємним фактором їх ефективної реалізації.
Програмні завдання по пріоритетним напрямкам | Залучені організації | ||||||||||||||||||||
1. Раціональний фармацевтичний менеджмент | |||||||||||||||||||||
|
МОЗ України, Держкоммедбіопром, ДАK «Ліки України», НДІ, вищі фармацевтичні та медичні навчальні заклади, аптечні заклади |
||||||||||||||||||||
2. Підвищення рівня доступності ЛЗ | |||||||||||||||||||||
|
МОЗ України, лікувально-профілактичні заклади, аптеки, страхові компанії, фонди соціального страхування |
||||||||||||||||||||
3. Використання комплексу маркетингу фармацевтичними підприємствами та оптово-роздрібними фірмами (аптеками) | |||||||||||||||||||||
|
МОЗ України, Kоммедбіопром, фармацевтичні підприємства, аптеки |
Важливим чинником розвитку всіх напрямків охорони здоров’я країни, в тому числі фармацевтичної галузі, є їх нормативно-правове забезпечення. Створення ефективного законодавства у фармації можливо лише за умови використання належної науково-аналітичної бази.
Програмні завдання по пріоритетним напрямкам | Залучені організації | ||||||||||
1. Удосконалення управління | |||||||||||
|
МОЗ України, Фар-мацевтичні органи управління, Націо-нальне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення |
||||||||||
2. Удосконалення документів, що регламентують діяльність управлінських органів | |||||||||||
|
МОЗ України, Фар-мацевтичні органи управління, Націо-нальне агентство з контролю за якістю та безпекою про-дуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення |
||||||||||
3. Розвиток національної лікарської політики | |||||||||||
|
МОЗ України, Фармацевтичні органи управління, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою про-дуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення |
||||||||||
4. Удосконалення та раціоналізація управлінських процесів в фармації | |||||||||||
|
МОЗ України, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення |
||||||||||
5. Удосконалення системи управління кадровим потенціалом | |||||||||||
|
МОЗ України, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медичного призначення |
||||||||||
6. Нормативно-правове регулювання просування лікарських засобів на фармацевтичному ринку | |||||||||||
|
МОЗ України, Національне агентство з контролю за якістю та безпекою продуктів харчування, лікарських засобів та виробів медич-ного призначення |
Створення єдиного інформаційного поля в сфері фармації України органічно пов’язане з основними положеннями національної програми інформатизації України на 1999–2001 роки і є відгуком на загальну світову тенденцію переходу від індустріальної до інформаційної фази розвитку. Цей перехід має здійснюватися, в основному, через інформатизацію, тобто сукупність взаємопов’язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технологічних та виробничих процесів, які спрямовані для задоволення інформаційних потреб та реалізації прав громадян, суспільства і держави на основі всебічного використання комп’ютерних систем, мереж, ресурсів і технологій.
Основною метою створення інформаційного поля є забезпечення спеціалістів медицини і фармації офіційною професіональною, аналітичною інформацією, необхідною для роботи як державних, так і приватних виробництв, діючих на фармацевтичному ринку України, для підвищення рівня надання медичної допомоги населенню, а також для інформаційної підтримки наукових кадрів.
Програмні завдання по пріоритетним напрямкам | Залучені організації | ||||||
1. Створення національної системи професійної інформації | |||||||
|
МОЗ України, обчислювальні центр та інформаційні служби фармацевтичних закладів |
||||||
2. Створення Єдиної універсальної інформаційно-довідкової служби в сфері фармації | |||||||
|
МОЗ України, бчислювальні центри та інформаційні служби фармацевтичних закладів |
||||||
3. Розробка єдиних уніфікованих термінологічних словників і класифікаторів | |||||||
|
МОЗ України, обчислювальні центри та інформаційні служби фармацевтичних закладів |
||||||
4. Інформаційне забезпечення користувачів | |||||||
|
МОЗ України, обчислювальні центри та інформаційні служби фармацевтичних закладів |
Главная • Архив • Реклама на сайте • Почта: [email protected] |